علائم بارداری در دو ماه اول چیست؟

علائم بارداری در دو ماه اول چیست؟

علائم بارداری در دو ماه اول می تواند کاملا متفاوت از علامت های این دوران در سه ماه دوم و یا حتی سه ماهه آخر باشد. معمولا در دو ماه اول بارداری سایز شکم تفاوت زیادی نکرده است و تشخیص حامله بودن و یا نبودن فرد سخت می شود. به همین دلیل است که علائم مربوط به بارداری در این دوران اهمیت پیدا می کند و نیاز به اطلاع از مراقبت های حین بارداری است. در ادامه در خصوص علائم این موضوع صحبت های بیشتری را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید هرچه بهتر و ساده تر نسبت به این موضوع اطلاعات کسب کنید.

علائم بارداری در دو ماه اول

علائم بارداری در دو ماه اول

اولین موضوعی که باید به خاطر داشته باشید این است که اولین علائم و نشانه هایی که از بارداری به چشم می خورد، مربوط به هفته پنجم بارداری می شود. بسیاری از خانم ها در هفته پنجم، برخی دیگر در هفته ششم و الباقی در هفته هشتم، می توانند بارداری را احساس کنند.

عقب افتادگی پریودی

اولین علامتی که نشان می دهد باردار شده اید این است که یک دوره به طور کامل پریود نمی شوید. این موضوع به دلیل لانه گزینه زیگوت است که در دیواره رحم جای گرفته و دیگر امکان تخریب دیواره رحم وجود ندارد.

همچنین بخوانید: مراقبت های حین بارداری شامل چه مواردی می‌شود؟

حالت تهوع و استفراغ

مورد بعدی در خصوص حالت تهوع و استفراغ است. این حالت تهوع می تواند با بالا رفتن تعداد هفته های بارداری بیشتر نیز شود.

حساس شدن سینه ها

احساس درد در سینه ها و همچنین حساس شدن سینه ها به لمس را پیش از پریودی نیز تجربه کرده اید. این موضوع در هفته های سوم تا پنجم بارداری نیز رخ می دهد و می تواند یکی از علامت هایی باشد که به شما اعلام می کند قرار است مادر شوید.

خستگی مفرط

داشتن احساس خستگی مفرط مورد مهم بعدی است که باید به خاطر بسپارید. این موضوع سبب می شود تا معمولا بیشتر از حد معمول بخوابید و یا دائما احساس خستگی کنید و انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره خود را نداشته باشید.

قوی تر شدن حس بویایی

قوی تر شدن حس بویایی

مورد بعدی که جزو علائم بارداری در دو ماه اول می شود، مربوط به قوی تر شدن حس بویایی است. این موضوع با حساس تر شدن شما به بوی مختلف مطلوب و نامطلوب کاملا واضح است.

تغییر ذائقه

مورد بعدی بیزار شدن از برخی از غذاها و علاقه شدید به برخی دیگر از مواد غذایی است. این تغییر ذائقه می تواند در زمان های مختلفی بروز پیدا کند، اما در دو ماه اول بارداری شدت بیشتری دارد.

تکرر ادرار

در همان ابتدای بارداری موضوع تکرر ادرار وجود دارد که می تواند نشان دهنده بارداری مادر باشد. این مسئله البته ممکن است بنا به دلایلی همچون بیماری نیز باشد.

جمع بندی

علائم بارداری در دو ماه اول را به طور کامل بررسی کردیم و از این طریق متوجه شدیم که کدام یک از این موارد می توانند به ما نشان دهند که فرد در ابتدای دوران بارداری خودش قرار دارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم، اگر متوجه شدید باردار هستید، به دکتر زنان مراجعه کنید و از دستورهای مربوط به مراقبت های حین بارداری را بگیرید. این کار سبب می شود تا راحت تر بتوانید دوران حاملگی خود را سپری کرده و از جنین نیز مراقبت های بیشتری را به عمل آورید.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها