عمل‌های جراحی به انسان‌ها کمک می‌کنند تا گرد زمان را از اندام خود پاک کنند. هدف از انجام این‌گونه عمل‌ها، افزایش زیبایی و بهبود اعتمادبه‌نفس فرد است. امروزه در بین تنوع بی‌نظیر عمل‌های جراحی، ترمیم واژن و اصلاح آن بیش از هرزمانی موردتوجه قرارگرفته است. این نوع عمل زیبایی علاوه برافزایش اعتمادبه‌نفس فرد، در روابط جنسی و میزان رضایت شریک جنسی تأثیر بسزایی خواهد داشت. در مطب دکتر مظاهری تمام سؤالات مربوط به ترمیم واژن و انواع پاسخ داده می‌شود. ضمن اینکه در این مطب امکان انجام انواع مختلف عمل‌های زیبایی واژن وجود دارد.

ترمیم واژن

 

انواع روش‌های ترمیم واژن

اگر از شکل و شمایل واژن خود رضایت ندارید و به فکرترمیم و اصلاح آن هستید، توصیه می‌شود در قدم اول مشکل و خواسته خود را با پزشک متخصص درمیان بگذارید. اساساً جراحی زیبایی واژن به چند روش مختلف انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها به رفع یک نقص پرداخته و تلاش می‌کنند تا رضایت فرد را به همراه بیاورند.

ترمیم واژن از طریق تنگ کردن مدخل

این روش درمانی مختص افرادی است که در اثر چندین زایمان و یا به علت ورود به دوره میان‌سالی، شادابی واژن خود را ازدست‌داده‌اند. این عمل که عمدتاً با عنوان پرینورافی شناخته می‌شود، با رفع مشکلات پرینه، مشکل گشادی واژن و وارفتگی آن را حل می‌کند.

1- لابیاپلاستی

جراحی لابیوپلاستی با کوچک کردن لابیا ها آن را به شکل عادی و آناتومی طبیعی خود نزدیک می‌کنند. لابیای بزرگ و نامیزان علاوه بر اینکه واژن را نازیبا و نامتقارن جلوه می‌دهد، مشکلات بهداشتی مختلفی را متوجه فرد می‌کند.

ترمیم واژن

2- تزریق ژل به واژن

در این روش‌ترمیم واژن از طریق تزریق ژل صورت می‌گیرد. پزشک با تزریق ژل به لابیا، ظاهری شاداب و برجسته به واژن می‌دهد. این روش می‌تواند چین و چرک لابیا و ظاهر نازیبای آن را ترمیم کند.

3- لیفت واژن با نخ

این روش بیشتر در بانوان یائسه به کار می‌رود تا حالت شل شدگی واژن را از بین ببرد. پزشک با استفاده از نخ‌های خاردار، شکل واژن را به حالت طبیعی خود بازگردانده و گشادی و افتادگی آن را برطرف می‌کند.

4- تقویت نقطه جی

عمل ‌ترمیم واژن در اغلب مواقع به‌منظور تقویت نقطه G انجام می‌شود. بانوانی که در رابطه جنسی به‌اندازه کافی تحریک نمی‌شوند، به کمک این عمل قوای جنسی خود را مجدداً احیا می‌کنند.

5- روشن کردن واژن

تیرگی پوست یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که اغلب افراد در بخش کشاله ران با آن مواجه می‌شوند. رفع این تیرگی می‌تواند از طریق جلسات لیزر درمانی صورت بگیرد. بااین‌حال نظر پزشک نسبت به میزان تیرگی و روش حل آن نیز در انتخاب روش‌ترمیم واژن مهم است.

 

مزایا و معایب ترمیم واژن

اصلاح واژن می‌تواند تغییرات چشمگیری در زندگی شخصی و جنسی افراد بگذارد. افرادی که به سبب خجالت از اندام جنسی خود از ازدواج سرباز می‌زنند، می‌توانند با انجام عمل‌های زیبایی اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته خود را مجدداً احیا کنند.

  1. تغییر در زندگی جنسی به‌واسطه رضایت شریک جنسی از ظاهر واژن
  2. افزایش اعتمادبه‌نفس فرد
  3. رهایی از برخی مشکلات بهداشتی و عفونت‌ها
  4. کم‌خطر بودن جراحی و عدم نیاز به بخیه در برخی از عمل‌ها
  5. دوره ریکاوری کوتاه

در کنار این مزایا ترمیم واژن می‌تواند عوارضی نیز به‌جای بگذارد. به‌خصوص اگر فرد در انتخاب دکتر و محل انجام عمل دقت لازم را نداشته باشد.

  • امکان ابتلا به عفونت در محل انجام عمل
  • احتمال خونریزی
  • امکان از دست رفتن میل جنسی
  • حس درد، سوزش و التهاب در محل عمل
  • عدم رضایت از نتیجه کار

ترمیم واژن

سخن پایانی

ترمیم واژن و عموم جراحی‌هایی که در بخش اندام تناسلی صورت می‌گیرند بسیار حساس و استرس‌آور هستند. اغلب بانوان پیش از عمل، در کنار اضطرابی که از خود عمل جراحی دارند، می‌ترسند به نتیجه دلخواه خود نرسند. در مطب دکتر مظاهری بیمار پیش از عمل جراحی از همه جهات مشاوره می‌شود تا هدف خود را از جراحی بیان کند. سپس عمل زیبایی تحت نظر یک پزشک متخصص و به کمک بروزترین تجهیزات و متدهای روز دنیا صورت می‌گیرد.