لیزر واژن برای عفونت

لیزر واژن برای عفونت

به طور کلی بیشتر بانوان در طول زندگی خود حداقل یک بار به عفونت واژینال مبتلا می شوند. برای حل این مشکل بایستی به دکتر زنان مراجعه نمود. امروزه برای درمان، لیزر واژن برای عفونت به کار می رود. علاوه بر آن بایستی برای  درمان عفونت قارچی از داروها نیز استفاده نمود. در این مقاله بررسی می کنیم که لیزر واژن جهت عفونت چه مزایایی دارد.

انواع عفونت واژن

 اگر فردی به طور مکرر به عفونت واژن مبتلا می شود، دلیل آن این است که تعادل میان باکتری های مفید و باکتری مضر واژن به هم ریخته است. وظیفه باکتری­های مفید جلوگیری از رشد و نمو باکتری های مضر می باشد. باکتری­ها و انگل­ها عواملی هستند که سبب عفونت در زنان می شوند. بنابراین بایستی از لیزر واژن برای عفونت استفاده کرد. لیزر واژن  جهت درمان آن به کار می رود. در زیر به دلایل ایجاد عفونت در زنان اشاره می کنیم.

عفونت های قارچی: همان طور که از نام آن مشخص است، عفونت­های قارچی به علت افزایش قارچ در واژن پدید می آیند. مشخصه این نوع عفونت، ترشحات پنیری سفید می باشد. لیزر واژن جهت عفونت برای درمان این عفونت قارچی به کار می رود.

عفونت های تریکو موناسی: باکتری تریکوموناسی دلیل ایجاد این نوع عفونت در رحم می باشد که ترشحات آن نیز به رنگ سبز می باشد. لیزر واژن برای درمان این عفونت قارچی به کار می رود.

عفونت باکتریایی: باکتری های مضر سبب ایجاد این عفونت هستند. مشخصه این عفونت رحمی، ترشحات آبکی، بد بو و به رنگ خاکستری می باشد. لیزر واژن برای عفونت برای درمان این عفونت به کار می رود.

علامت های عفونت واژینال

علامت های عفونت واژینال

احساس درد، خارش و سوزش از مشخصه های عفونت واژینال هستند. این علائم در برخی موارد به هیج وجه نگران کننده نیستند. اما در بعضی موارد با مشاهد این علائم حتما باید به متخصص زنان مراجعه نمایید. در واقع دکتر زنان از لیزر واژن برای عفونت استفاده می کند. دکتر زنان همان دکتر زنان و زایمان است که برای درمان عفونت واژینال از لیزر بهره می گیرد.

این علامت ها در یک زن بالغ نشان می دهد که احتمالا به عفونت واژینال مبتلا شده است.

  • رنگ ترشحات تغییر می کند و همراه با بوی بد یا غلیظ می باشد.
  • موقع ادرار کردن احساس سوزش دارید.
  • هنگام رابطه جنسی، احساس درد، ناراحتی و سوزش احساس می شود.

در این موارد است که حتما بایستی از لیزر واژن نزد یک متخصص استفاده نمایید. توجه کنید اگر ترشحات واژن همراه با بوی زننده همراه است احتمال اینکه عفونت از نوع باکتریایی باشد بیشتر است. اگر ترشحات به حالت پنیری شکل باشد عفونت قارچی بیشتر محتمل است. در این نوع عفونت احساس سوزش و خارش در واژن بیشتر است. پس بایستی تحت درمان توسط دکتر زنان قرار گرفت. امروزه برای درمان این نوع عفونت ها از لیزر واژن برای عفونت بهره می گیرند.

مزایای لیزر واژن برای عفونت

مزایای لیزر واژن برای عفونت

 همان طور که در قبل اشاره شد لیزر جهت درمان عفونت واژینال از جدیدترین و بهترین درمان ها می باشد. یکی از انواع لیزر، لیزر مونالیزل تاچ می باشد. این لیزر درمان قطعی عفونت واژن را امکان پذیر می کند. در این روش ترشحات به طور کامل برطرف می شود. همچنین علائمی مثل احساس سوزش ، خارش و درد نیز دردستگاه تناسلی کاملا برطرف می شود.

سخن پایانی

در واقع لیزر مونالیزا تاچ یک راه خوب جهت لیزر غیر جراحی است.  در این روش با سوراخ‌های ریزی که در واژن ایجاد می­شود سبب تحریک بافت‌های کناری برای بازسازی سلول­های جدید می­شود. دکتر مظاهری یکی از بهترین متخصصین زنان و زایمان است. ایشان جهت برطرف کردن عفونت واژینال با بهره گیری از به روز ترین متدها عمل لیزر را انجام می دهد.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها