علت و درمان مشکلات جنسی معمولا چیستند؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی زناشویی روابط جنسی می‌باشد که تاثیر زیادی بر کیفیت روابط زن و مرد دارد. اکثر مشکلات در زندگی زناشویی، متاسفانه ریشه در عدم برقراری رابطه جنسی صحیح دارد. با ما همراه باشید تا بیشتربه علت و درمان مشکلات جنسی بپردازیم.

علت و درمان مشکلات جنسی معمولا چیستند؟

به دلیل مشکلات جنسی نظیر کاهش میل جنسی، واژینیموس یا انقباض دردناک عضلات واژن هنگام برقراری رابطه ، نرسیدن به اوج لذت جنسی و دیسپارونی یا رابطه جنسی دردناک، خیلی از خانم‌ها نمی‌توانند از روابط زناشویی خود لذت ببرند. همچنین این مشکلات در خانم‌ها می‌تواند دلایل جسمی و روانی از جمله سو استفاده جنسی در گذشته داشته باشد.

ابتلا به بیماری‌هایی مانند اختلال در عروق کرونری قلب، دیابت، پارکینسون و آرتریت هم می‌تواند باعث بروز این مسائل شوند. دکتر ناهید مظاهری متخصص زنان و زایمان به خانم‌ها توصیه می‌کنند که با مشاهده هر یک از این مشکلات حتما به پزشک مراجعه کنند تا با پیدا کردن علت و درمان مشکلات جنسی از اختلافات زناشویی جلوگیری شود.

کاهش میل جنسی در خانم‌ها

نداشتن رابطه جنسی و تمایل نداشتن به آن یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از خانم‌ها وجود دارد و بیشتر در جوامع سنتی دیده می‌شود. بعلاوه مسائلی مانند استرس، داروهای ضد بارداری و …می‌تواند در کاهش میل جنسی خانم‌ها تاثیرگذار باشند. نداشتن علاقه به رابطه با همسر باعث بروز مشکلات متعددی در روابط طرفین می‌شود. درمان کاهش میل جنسی در بیشتر موارد بصورت ترکیبی می‌باشد و نیاز به جلسات متعدد و تیم درمان متشکل از روانشناس، دکتر زنان و زایمان و سکس تراپ دارد.

علت و درمان مشکلات جنسی واژینیموس

واژینیسموس یا دخول دردناک اختلالی است که در آن، خانم هنگام نزدیکی درد خیلی زیادی را تجربه می‌کند و از رابطه جنسی می‌ترسد. انقباض عضلات واژن در هنگام دخول کاملا غیرارادی است و شخصی که این مشکل را دارد نمی‌تواند رابطه جنسی برقرار کند. خانم‌هایی که این مشکل را دارند ناراحت و عصبانی می‌شوند و اعتماد به نفس پایینی دارند. کسی که دچار واژینیموس می‌باشد خود را مقصر می‌داند و خجالت می‌کشد. با یاد گرفتن آموزش‌های لازم و تمرین و مشورت با متخصص زنان و زایمان این مسأله قابل درمان است.

آمیزش دردناک یا دیسپارونی

یکی دیگر از مشکلات جنسی در خانم‌ها آمیزش دردناک یا همان دیسپارونی می‌باشد که رابطه را برای آن‌ها سخت و دشوار می‌کند و با ورود آلت تناسلی به واژن خانم‌ها درد شروع می‌شود. دیسپارونی باعث اختلال در روابط عاطفی بین زن و شوهر نیز می‌شود که به همین دلیل باید علت و درمان مشکلات جنسی خیلی زود مشخص شود. از جمله عواملی که باعث این مسأله می‌شوند عبارتند از: خشکی واژن، عفونت واژن, آندومتریوز و فیبروم‌های رحم، کیست تخمدان و سایر بیماری‌های مربوط به تخمدان‌ها، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، بیماری‌های روحی- روانی و مشکلات مادرزادی در رحم‌ و واژن.

خانم‌هایی که درد در هنگام مقاربت دارند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و علت  بیماری را پیدا کنند. خیلی از این بانوان ممکن است تا به حال رابطه‌ جنسی خوشایند و رضایت بخشی نداشته باشند و حتی به خاطر درد و ترس از رابطه باردار هم نشده باشند. این خانم‌ها حتی از معاینه ساده و تست پاپ اسمیر هم می‌ترسند و حتما باید به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنند تا علت و درمان مشکلات جنسی آن‌ها مشخص شود.

نرسیدن به اوج لذت جنسی

نرسیدن به ارگاسم یا همان لذت جنسی یکی از مشکلات شایع در زنان است که از مهم‌ترین دلایل طلاق هم محسوب می‌شود. ارگاسم جنسی باعث استحکام روابط زناشویی می‌شود و کسانی که رابطه جنسی موفقی دارند در زندگی هم موفق‌تر هستند. مردان نقش مهمی در ارگاسم بانوان دارند و می‌توانند با پیش‌نوازی خوب و‌موثر قبل از شروع رابطه، باعث افزایش لذت جنسی در خانم‌ها بشوند. لازم به ذکر است که به هر فعالیت احساسی قبل از مقاربت، پیش‌نوازی می‌گویند که می‌تواند به تنهایی باعث رسیدن به ارگاسم در خانم‌ها شود. پیش‌نوازی باعث به وجود آمدن احساس ارزشمندی در خانم‌ها می‌شود و به لذت بخش شدن رابطه جنسی هم کمک می‌کند.

جمع بندی

در آخر توصیه ما به شما عزیزان این است که جهت یافتن علت و درمان مشکلات جنسی به موقع  اقدام کنید، قبل از اینکه این مشکلات باعث سردی روابط زناشویی شما بشود. جهت اطلاعات بیشتر و بررسی راه‌های درمان می‌توانید از خانم دکتر ناهید مظاهری مشاوره بگیرید و هرچه سریع‌تر درمان خود را آغاز نمایید.