درمان خشکی واژن با عسل

درمان خشکی واژن با عسل

یکی از بیماری های متداول در میان بانوان خشکی واژن است. روش های مختلفی، برای درمان خشکی واژن وجود دارد. گاهی اوقات می توان برخی مشکلات زنان را با روش های خانگی درمان کرد. پس می توانیم با افزایش اطلاعات خود و بدون مراجعه به دکتر زنان برخی از مشکلات زنان خود را درمان نماییم. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با یکی از روش های درمان خانگی و سنتی، با عنوان درمان خشکی واژن با عسل آشنا کنیم. برای آشنایی با این روش ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

بررسی علت خشکی واژن

خشکی واژن یا آتروفی واژن، اغلب ناشی از کم شدن سطح هورمون زنانه یا استروژن است. زیرا هورمون استروژن زمانی که ترشح می شود، موجب مرطوب شدن ناحیه واژن می گردد. اما بیشتر، این مشکل برای بانوان پس از یائسگی رخ می دهد. زمانی که ترشح این هورمون کاهش یابد، فرد دچار خشکی واژن می شود. هنگام ایجاد خشکی در ناحیه واژن، فرد هنگام دخول درد احساس می کند. این مشکل می تواند بر اثر احساس خجالت و نداشتن آرامش فیزیکی مخصوصا در حین رابطه جنسی، رخ دهد.

ممکن است بانوان بالغ در هر سنی با این مشکل مواجه شوند و این بیماری می تواند موجب آزار و درد آن ها در حین رابطه گردد. خشکی واژن می تواند منجر به ناتوانی در رسیدن به ارگاسم نیز شود. خوب است بدانید که حتی ممکن است دختران باکره نیز با این مشکل مواجه شوند. اما جای هیچ نگرانی نیست، شما می توانید به درمان خشکی واژن با عسل روی آورید و مشکل خود را به راحتی حل کنید.

 شما می توانید با درمان خشکی واژن با عسل یک رابطه جنسی لذت بخش را برای خود به ارمغان آورید. اما شما می توانید این روش را کاملا اختیاری انجام داده و در صورتی که مطمئن نیستید که مبتلا به خشکی واژن شده اید، بهتر است مشکل خود را با دکتر زنان و زایمان در میان بگذارید.

مزایای درمان خشکی واژن با عسل

مزایای درمان خشکی واژن با عسل

یکی از روش های عالی و طبیعی ترین روش درمان خشکی واژن، استفاده از عسل است. بسیاری از بانوان ترجیح می دهند تا با استفاده از روش های خانگی و سنتی، و بدون مراجعه به متخصص زنان مشکلات خود را رفع کنند. این افراد می توانند درمان خشکی واژن خود را با عسل انجام دهند تا بتوانند این مشکل خود را ریشه کن نمایند. شما برای انجام این کار تنها لازم است، مراحل زیر را انجام دهید.

  • یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را در یک ظرف آب اضافه کنید.
  • شما می توانید روزی یک بار واژن خود را با این ترکیب عالی شستشوی و ماشاژ دهید. بهتر است این اقدام را با آب ولرم انجام دهید.

شما این اقدام را به یک روش دیگر هم می توانید انجام دهید. اما بهتر است بیان کنیم، برای درمان خشکی واژن با عسل و حفظ سلامتی بهداشت ناحیه تناسلی خود، بهتر است در ماه سه مرتبه، به واژن خود عسل تزریق کنید. به این شکل که:

  • مقداری عسل ارگانیک و مرغوب را درون سرنگ تمیزی بریزید. این مقدار می تواند به اندازه 2 سی سی باشد. سپس آن را درون واژن خود تزریق نمایید. اما طبیعی است که این روش توسط بانوان متاهل می تواند استفاده شود.

چرا درمان خشکی واژن با عسل موثر است؟

چرا درمان خشکی واژن با عسل موثر است؟

همان طور که بیان کردیم درمان خشکی واژن با عسل یک راه حل مفید و طبیعی است. عسل  طبیعی با دارا بودن خاصیت تسکین دهنده، طبع گرم و خواص ضد باکتریایی خود می تواند موجب ایجاد رطوبت رسانی در ناحیه واژن گردد. عسل طبیعی می تواند یک درمان عالی و قوی برای بیماری های ناحیه تناسلی بانوان باشد.

نتیجه گیری

خشکی واژن تنها به دلیل یائسگی رخ نمی دهد، زایمان ها، عفونت های مکرر، شیردهی و استفاده از برخی دارو ها می تواند این مشکل را برای بانوان به وجود آورد. حتی ممکن است فرد در پی ابتلا به این بیماری، پس از برقراری رابطه دچار خون ریزی گردد. شما می توانید با درمان خشکی واژن با عسل به این مشکل دردسر ساز خاتمه دهید. دکتر مظاهری متخصص زنان، زایمان و نازایی هستند. شما می توانید جهت پی گیری و درمان مشکلات زنان خود به مطب ایشان با گرفتن وقت قبلی، مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها