مشاوره قبل از بارداری چه مزایایی دارد؟

مشاوره قبل از بارداری چه مزایایی دارد؟

ممکن است برای برخی از خانم‌ها این سوال مطرح شده باشد که اصلاً مشاوره قبل از بارداری چه مزایایی دارد؟ بهتر است بدانید که مهمترین مزایای مشاوره قبل از بارداری این است که به خانم‌ها این کمک را می‌کند تا که یک بارداری سالم و بدون خطر را پشت سر بگذارند. چرا که در این مشاوره‌ها به فرد آموزش داده می‌شود عادات ناسالم و غلط زندگی‌اش را که در بارداری تاثیرگذار است را کنار بگذارد و با انجام فعالیت‌هایی موثر و مناسب یک بارداری مطلوب داشته باشد. همچنین مزایای مشاوره قبل از بارداری این است که در رابطه با مواردی همچون بارداری دوقلویی و یا تعیین جنسیت می‌توان مشاوره و اطلاعات لازم را کسب و در صورت لازم در این زمینه اقدام کرد.

ویژگی‌های متخصص برای مشاوره قبل از بارداری

ویژگی‌های متخصص برای مشاوره قبل از بارداری

برای این‌که از مزایای مشاوره قبل از بارداری بهره‌مند شوید باید با یک مشاوره دانا مشورت داشته باشید. بهترین گزینه برای مشاوره قبل از بارداری متخصص زنان می‌باشد، متخصصی که با گذراندن دوره‌های آکادمیک و دانشگاهی و در کنار آن کسب مهارت تجربی اطلاعات و دانش کافی را برای ارائه مشاوره قبل از بارداری داشته باشد. چرا که بسیار مهم است یک خانم قبل از اقدام به بارداری به سالم‌ترین وضعیت چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و عاطفی برسد. بنابراین بهترین راهکار ملاقات با یک متخصص زنان می‌باشد. دکتر ناهید مظاهری متخصص زنان و زایمان با سابقه کاری درخشان هرگونه مشاوره قبل از بارداری و همچنین اقدامات بعد از آن می‌باشد.

مزایای مشاوره قبل از بارداری شامل چه مواردی می‌شود؟

در صورتی که خانم‌ها قبل از اقدام به بارداری مشاوره قبل از بارداری داشته باشند، از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد. یکی از اصلی‌ترین مزایای مشاوره قبل از بارداری آگاهی از هرگونه بیماری‌های جسمی است که موجب اختلالات ذهنی و عقب ماندگی جسمی در جنین خواهد شد. چرا که در این مشاوره‌ها متخصص زنان یکسری آزمایشات غربالگری اولیه را درخواست می‌دهد و با بررسی نتایج این آزمایشات در صورتی که هیچ گونه مشکل جسمی و ژنتیکی وجود نداشته باشد به فرد اجازه باروری داده خواهد شد. علاوه بر این مشاوره پیش از بارداری با راهنمایی‌های لازم و تجویز داروهای تقویتی از جمله اسید فولیک سعی خواهد شد فرد یک بارداری سالم را با حداقل عوارض جانبی پشت سر بگذارد.

آزمایشات پیش از بارداری

چنانچه اقدام به مشاوره پیش از بارداری کنید، متخصص زنان پس از بررسی‌های اولیه معاینات قبل از بارداری را آغاز می‌کند. در این رابطه او ممکن است از شما بخواهد تعدادی آزمایش از جمله آزمایش غربالگری خون و همچنین آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید تا از سلامت کامل شما مطمئن شود. آزمایش غربالگری معمولاً چند روز پس از پریودی باید انجام شود که شامل، تبخال، سرخچه، آبله مرغان، مشکلات تریوئیدی، کم خونی خواهد بود.

بهترین زمان انجام مراجعه پیش از بارداری

بهترین زمان انجام مراجعه پیش از بارداری

برخی از متخصصان زنان توصیه می‌کنند برای این‌که به طور کامل از مزایای مشاوره پیش از باروری بهره مند شوید یک سال قبل از اقدام به بارداری مشاوره‌های لازم را انجام دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید توصیه می‌شود حتماً سه ماه قبل از اقدام به حاملگی معاینات پیش از بارداری را توسط یک پزشک متخصص زنان انجام دهید. تا اقدامات پیشگیرانه لازم و همچنین نکاتی را که باید رعایت کنید به شما ارائه شود تا در نهایت یک بارداری سالم داشته باشید.

سخن آخر

مزایای که مشاوره قبل از بارداری آنقدر زیاد است که تقریباً تمامی پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه می‌کنند که قبل از اقدام به بارداری با مراجعه به یک متخصص ماهر و دانا این مشاوره را  انجام دهید. در مشاوره پیش از بارداری سلامت جسمی و روحی مادر به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات پیشگیرانه به موقع برای او انجام بشود. چرا که در صورت نادیده انگاشتن برخی از مشکلات در نهایت موجب متولد شدن نوزادی با نقایص ذهنی و جسمی خواهند شد. چنانچه قصد انجام مشاوره پیش از بارداری را دارید، یکی از بهترین پزشکان متخصص دکتر ناهید مظاهری می‌باشد که با برخورداری است تخصص و دانش کافی در زمینه زنان و زایمان بهترین مشاور برای مادران بارور می‌باشد.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها