درمان انواع بیماری های زنان

اغلب بیماری‌ها بدون توجه به جنسیت افراد، آن‌ها را دامن‌گیر می‌کنند؛ اما برخی بیماری‌ها هستند که تنها متوجه بانوان و فیزیولوژی آنان می‌شود. با توجه به اینکه اغلب این نوع بیماری‌ها باروری و سلامت اندام جنسی یک بانو را هدف می‌گیرد، درمان انواع بیماری‌های زنان اهمیت بسزایی دارد. گسترش برخی بیماری‌ها گاهاً به تشکیل هورمون‌های سرطانی می‌انجامد که در این صورت درمان جدی‌تر دنبال می‌شود.

انتخاب یک متخصص زنان با سابقه می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. در مطب دکتر مظاهری عموم بیماری‌های زنان توسط بهترین و مجهزترین تجهیزات تشخیص داده می‌شود. می‌توانید اطمینان داشته باشید که تست های مربوط به اندام تناسلی در محیطی بهداشتی انجام‌شده و در نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خشکی واژن

خشکی و یا آتروفی واژن بیشتر در سنین پس از یائسگی رخ می‌دهد. علت این بیماری عموماً کاهش هورمون‌های مرطوب‌کننده واژن و یا همان استروژن است. امکان بروز این عارضه در بانوان جوان نیز وجود دارد. خشکی واژن به طریق مختلف به فرد آسیب می‌زند. بخشی از این آسیب‌ها مربوط به علائم فیزیکی همچون حس درد در زمان مقاربت و یا نشستن و ورزش کردن است.

بخش دیگر آن لطمه‌هایی است که فرد در اثر عدم توانایی در برقراری رابطه جنسی می بیند. در این حالت فرد به علت نازک شدن لب‌های بیرون واژن و خشکی آن از برقراری رابطه جنسی و هر گونه تحریکات در این بخش جلوگیری می‌کند. همین عامل موجب سردی در روابط و از بین رفتن اعتمادبه‌نفس جنسی می‌شود.

خوشبختانه خشکی واژن نیز درمان‌پذیر است و با مداخلاتی همچون دارو درمانی، هورمون درمانی و استفاده از روان کننده‌ها کاملاً بهبود می‌یابد. در مطب دکتر مظاهری درمان انواع بیماری‌های زنان همچون درمان خشکی واژن به کمک تجهیزات ویژه همچون آزمایش پاپ اسمیر تشخیص داده‌شده و روند درمان با دقت بیشتری دنبال می‌شود.

بی‌اختیاری ادرار

بی‌اختیاری در کنترل ادرار از جمله بیماری‌های رایج در میان زنان است که عموماً در اثر شل شدن عضلات مثانه رخ می‌دهد. بی‌اختیاری می‌تواند منجر به تخلیه کامل مثانه و یا نشت جزئی شود.

این بیماری می‌تواند در کنار آسیب به بدن، به زندگی شخصی و کاری فرد لطمه وارد کند. ازاین‌رو درمان این بیماری در کنار درمان انواع بیماری‌های زنان اهمیت ویژه ای دارد.

خوشبختانه این بیماری کاملاً درمان‌پذیر است و از طریق چند روش رایج همچون دارو درمانی، طب فیزیکی و لیزر درمانی به طور کل برطرف می‌شود.

خونریزی غیر طبیعی

خونریزی‌های غیر نرمال به حالتی اطلاق می‌شود که فرد در دوره پریود و حتی پس‌ازآن حجم زیادی از خون خود را از دست می‌دهد. اساساً خونریزی‌های غیر طبیعی از وجود برخی مشکلات در بخش رحم و دهانه آن خبر می‌دهند. برای درمان انواع بیماری‌های زنان لازم است که علت ابتلا به بیماری مشخص شود. بررسی علت خونریزی غیر طبیعی می‌بایست از طریق انجام برخی آزمایش‌ها صورت بگیرد.

به طور مثال خونریزی غیر طبیعی ممکن است در اثر تشکیل فیبروم در رحم و یا سرطان دهانه رحم رخ دهد. بر هم خوردن هورمون‌های زنانه و یا مشکل تیروئید نیز می‌تواند زمینه‌ساز خونریزی غیر طبیعی شود. درمان این عارضه به شکل مختلف انجام می‌شود و شامل استفاده از قرص‌های ضدبارداری، قرار دادن دستگاه‌های درون رحمی، هورمون درمانی و همچنین هیسترکتومی است.

دردهای لگنی

درمان انواع بیماری های زنان

یکی دیگر از امراض شایع در میان زنان درد های لگنی است. این دردها ممکن است به شکل کوتاه و موقت بروز پیدا کند و یا در یک دوره 6 ماهه به طور متناوب بیمار را درگیر کند. در هر دو حالت درمان این نوع دردها درمان در کنار درمان انواع بیماری‌های زنان ضروری است. درد های لگنی می‌تواند نشأت گرفته از بیماری‌های مربوط به رحم باشد. به طور معمول این نوع دردها در اثر کیست تخمدان، تشکیل فی بروم، بارداری خارج از رحم، عفونت دستگاه ادراری و یا افتادگی لگن رخ می‌دهد.

علت بروز این بیماری در انتخاب روش درمانی بسیار موثر است. در مطب دکتر مظاهری علت دردهای لگنی از طریق آزمایش‌های دقیق مشخص‌شده و در ادامه مسیر درمان با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌شود.

عفونت واژینال

عفونت ناحیه واژن یکی دیگر از بیماری‌های شایع در میان زنان است. عفونت در این بخش می‌تواند حجم ترشحات، رنگ و بوی آن‌ها را تغییر دهد. اساساً عفونت‌های واژینال به شکل عفونت قارچی، باکتریایی و انگلی شکل می گیرند. در درمان انواع بیماری‌های زنان بررسی علت عفونت و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار ضروری است. برای درمان عفونت واژینال با مطب دکتر مظاهری تماس حاصل فرمایید.

عفونت واژینال به شکل های مختلف به بیمار آسیب می‌زند؛ اما مهم‌تر از همه اینکه موجب ایجاد حس درد و سوزش در هنگام ادرار و یا مقاربت جنسی می‌شود. درمان این عارضه عمدتاً به شکل استفاده از دارو، ژل و یا صابون انجام می‌شود؛ اما در کنار این پزشک چند دستورالعمل برای اصلاح سبک زندگی تجویز می‌کند که رعایت آنان از بروز مجدد عفونت پیشگیری خواهد کرد.

درمان انواع بیماری های زنانعوارض یائسگی

یائسگی بخشی از زندگی بانوان است که متأسفانه اغلب با ایجاد برخی عوارض جسمی و روحی زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یائسگی پایان دوره باروری و عادت ماهیانه است که عمدتاً با علائمی همچون گرگرفتگی، تعریق شبانه، خشکی واژن، کوتاه شدن فاصله میان دو پریود و همچنین تغییرات خلق‌وخو بروز پیدا می‌کند.

بسیار حائز اهمیت است که در این دوره تحت نظر یک پزشک متخصص از عوارض ناشی از یائسگی کم کنید. در مطب دکتر مظاهری عوارض جسمی و جنسی یائسگی همچون خشکی واژن، به کمک دانش گسترده پزشکان و تجهیزات به‌روز درمان می‌شود. برای درمان عوارض یائسگی با ما تماس بگیرید.

کیست تخمدان

بیماری کیست تخمدان با ایجاد اختلال در باروری و تخمک‌گذاری، سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد. اغلب کیست ها غیر سرطانی اند و از طریق مصرف دارو، درمان می‌شوند. تنها در مواردی نیاز به جراحی کیست تخمدان و بیرون کشیدن آن وجود دارد که با صلاح‌دید پزشک از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. در درمان انواع بیماری‌های زنان پزشک تلاش می‌کند تا آسیبی به باروری بیمار نزند. در این جراحی نیز تخمدان کاملاً دست‌نخورده باقی‌مانده و تنها کیست های بزرگ و ناهنجار بیرون کشیده می‌شوند.

کیست تخمدان معمولاً با علائمی همچون دردهای لگنی قبل و بعد از دوره قاعدگی، دردناک شدن مقاربت جنسی، حساسیت سینه و حالت تهوع بروز پیدا می‌کند؛ اما تشخیص آن تنها از طریق آزمایش‌هایی همچون سونوگرافی، لاپاراسکوپی، سی‌تی‌اسکن و ام آر آی انجام می‌شود.

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی در بانوان عمدتاً در اثر ابتلای آنان به بیماری‌های جسمی و روحی رخ می‌دهد. اغلب بیماری‌های زنان با دردناک کردن مقاربت مانع از برقراری رابطه سالم می‌شوند. در کنار این بروز برخی ناهنجاری‌های روحی مانند فانتزی های ناسالم و نامتعارف نیز می‌تواند مشکلات عدیده جنسی به همراه بیاورد.

درهرصورت کشف علت بروز مشکل و درمان آن بسیار اهمیت دارد. در این زمینه می‌بایست در ابتدا توجه خود را به دردها و بیماری‌های بخش واژن و رحم معطوف کنید و درمان انواع بیماری‌های زنان را جدید بگیرد. سپس با درمیان گذاشتن این مشکلات با یک مشاوره دلسوز در مسیر درمان درست و اصولی قدم بردارید. برای درمان مشکلات جنسی و یا مشاوره قبل از بارداری با مطب دکتر مظاهری تماس بگیرید.

درمان انواع بیماری های زنان

درمان انواع بیماری‌های زنان با توجه به حساس بودن آناتومی بدن آنان بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید چرخه طبیعی زندگی را در دوره عادت ماهیانه تا یائسگی پیش ببرید، می‌بایست نسبت به انواع مختلف امراض جنسی آگاهی لازم را داشته باشید. در مطب دکتر مظاهری علت ابتلا به بیماری‌های مربوط به زنان، با تکیه‌بر دانش پزشکان و تجهیزات پیشرفته کشف‌شده و در ادامه بهترین مسیر جهت درمان و بهبودی ترسیم می‌شود.