کنترل وزن در بارداری چگونه ممکن است؟

کنترل وزن در بارداری

هنگامی که باردار هستید، مهم است که به اندازه کافی غذا بخورید تا به کودک در حال رشد خود مواد مغذی حیاتی لازم برای رشد مناسب را بدهید. اکثر پزشکان زنان را تشویق می کنند که در دوران بارداری کمی وزن اضافه کنند، اما اگر چاق هستید و بخواهید در دوران بارداری به خاطر خوردن مواد غذایی هم وزن اضافه کنید حتما به یاد داشته باشید که به طور حتم دچار مشکل در زمان زایمان می شوید. پس چه بهتر است که کنترل وزن در بارداری را جدی بگیرید و خود را به خوردن مواد غذایی چاق کننده عادت ندهید. پس در این مقاله با ما همراه شوید تا راه کارهایی را به  شما ارائه دهیم تا کنترل وزن در بارداری را برای شما ممکن سازیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

خطرات احتمالی عدم کنترل وزن در بارداری

 

"خطرات

 

اگر چاق هستید و قصد باردار شدن را دارید ولی از این می ترسید که به دلیل چاقی زیاد نتوانید وارد این مرحله شوید ما نگرانی شما را درک می کنیم و به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اینکه تصمیم به باردارشدن بگیرید برای مشاوره قبل از بارداری حتما از پزشک خود مشاوره بگیرید. از خطراتی که در صورت عدم کنترل وزن در بارداری برای زنان احتمال رخ دادنش زیاد است می توان به دیابت در دوران بارداری، تولد زودرس نوزاد و برخی نقص های مادر زادی اشاره کرد. به غیر از موارد گفته شده خطرات احتمالی در اثر عدم کنترل وزن در بارداری شامل موارد زیر است:

سقط جنین

دیابت بارداری

فشار خون بالا و پره اکلامپسی

لخته شدن خون

خونریزی شدیدتر از حد طبیعی بعد از زایمان

همه این موارد در صورت خوردن مواد غذایی چاق کننده و عدم توجه به کنترل وزن در بارداری ممکن است اتفاق بیفتند. ناگفته نماند؛ که در گذشته، پزشکان نمی‌خواستند کاهش وزن در دوران بارداری را برای زنان چاق ترویج کنند، زیرا می‌ترسیدند که این کاهش وزن به جنین آسیب برساند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان چاق می‌توانند با مراقبت های حین بارداری و کنترل وزن در دوران حاملگی از تغذیه سالم بهره مند شوند و با خیال راحت ورزش کنند و رژیم بگیرند تا وزن خود را کاهش دهند، بدون اینکه تأثیر منفی بر سلامت نوزادشان داشته باشد

پس اگر چاق هستید ، باز هم می توانید بارداری و زایمان سالمی داشته باشید. برای یافتن نکاتی برای کاهش وزن موثر در دوران بارداری، مطلب را تا انتها بخوانید.

چگونگی کنترل وزن در بارداری؟

 

"چگونگی

 

در دوران بارداری می توانید به اندازه کافی غذا بخورید ولی وزنتان اضافه نشود ، برای درک این مطلب تا انتهای مقاله با ما همراه شوید:

  • با پزشک خود مشورت کنید

قبل از شروع یک برنامه ورزشی در دوران بارداری با متخصص زنان  صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه غذایی کامل داشته باشید و به هر سؤال شما در مورد کنترل وزن در بارداری پاسخ دهند. از جمله پزشکان معتبری که در حیطه کنترل وزن در دوران باراداری می توانند به شما کمک کنند میتوان دکتر مظاهری، دکتر زنان اصفهان را نام برد ، صحبت کردن و مشاوره گرفتن از این پزشکان به نام در مورد کنترل وزن در دوران بارداری می تواند به شما کمک کنند تا شما راحت تر دوران بارداری را بدون اینکه اضافه وزن داشته باشید طی کنید. راه کارهایی که این پزشکان به شما ارائه می دهند قطعا سلامت شما و نوزادتان را در پی خواهد داشت.

  • نوشیدن آب زیاد

آب بهترین نوشیدنی برای سلامتی است. حداقل 6-8 لیوان در روز آب بنوشید. در واقع می توان گفت آب تنها نوشیدنی است که اگر زیاد هم مصرف شود ضرر و زیانی ندارد. بنابراین بهتر است نوشیدن آب زیاد را در برنامه روزانه خود قرار دهید و مطمئن باشید که کنترل وزن در دوران حاملگی با نوشیدن آب به طور مداوم میسر خواهد بود.

  • ورزش کنید

به طور مسلم ورزش از جمله شنا و پیاده روی  برای همه افراد در هر شرایط و دوره ای مفید است. در واقع نسخه ای که همه پزشکان برای زنان باردار جهت کنترل وزن در بارداری تجویز می کنند ورزش کردن است. چرا که با ورزش می توانید از اضافه وزن اضافی در دوران بارداری جلوگیری کنید.

 

"<yoastmark

 

سخن پایانی

کنترل وزن در دوران حاملگی را جدی بگیرید چرا که در صورت عدم توجه اضافه وزن برای شما و جنین خطر آفرین است.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها