رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

 یکی از اصلی ترین پایه های زندگی که باعث می شود زوجین رابطه محکم تر و قوی تری داشته باشند، برقراری رابطه جنسی است که در واقع غریزه جنسی عطیه ای الهی و یک امر طبیعی و غریزی است. سوالی که در این رابطه برای زنان باردار پیش می آید این است که  رابطه جنسی در دوران بارداری به چه صورت است؟ و آیا برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

 آیا رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

 آیا رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

بارداری یکی از مسائل بسیار مهم و سرنوشت ساز در بین زوجین است که مقدمات و اصول مربوط به خودش را دارد. بنابراین زوجین زیادی علاقه مند هستند تا با وارد کردن نفر سوم به زندگی شان، ثمره عشق خود را ببینند. از آنجایی که قرار است نطفه جدیدی در رحم مادر بسته شود، جنین روز به روز از بدن مادر تغذیه می کند. بنابراین تغذیه زن باردار بسیار حائز اهمیت است. اگر به طور کلی بخواهیم به صحیح ترین حالت رابطه جنسی نگاه کنیم، برای آرامش، نشاط و حفظ عشق و علاقه در بین زوجین، هفته ای سه مرتبه رابطه جنسی توصیه می شود. زوجینی تصور می کنند که این روش صحیح در زمان باردار شدن زن قابل اجرا نیست و می خواهند بدانند که رابطه جنسی در دوران بارداری به چه صورت است. در این حین سه ماه اول بارداری مورد توجه زیادی قرار دارد که باعث شده است تا رابطه جنسی در دوران بارداری کمی محدودتر شود. البته لازم است بدانید که این محدودیت زمانی وجود دارد که زن به مشکلاتی اعم از نزدیک بودن جفت به رحم، خون ریزی، احتمال سقط و موارد این چنینی دچار است. دکتر زنان اصفهان یکی از بهترین پزشکان در این علم است که بهتر است آن را در اولویت قرار دهید.

پس در سوال این که آیا رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است، باید به شما بگویم که اگر زن باردار در سه ماه اول بارداری از سلامت و صحت کامل برخوردار است، پس نیازی به محدودیت در رابطه بین زوجین نیست. تنها محدودیت در رابطه جنسی در دوران بارداری در یک الی دو ماه آخر است که بهتر است به هفته ای دو بار موکول شود. چرا که نزدیک به به دنیا آمدن فرزند است و زایمان باید در زمان خودش اتفاق بی افتد. پس بهتر است بدانید که نیازی نیست نگرانی از این بابت داشته باشید. چرا که رابطه جنسی در دوران بارداری تنها در زمان ذکر شده و در سه ماه اول با توجه به شرایط ذکر شده محدود می شود. برای آنکه بتوانید نگرانی های خود را از این بابت رفع کنید، بهتر است قبل از تصمیم برای باردار شدن، برای  مشاوره قبل از بارداری اقدام کنید. در این صورت می توانید یک بارداری با آگاهی کامل داشته باشید و در صلح و صفا باشید و از وضعیت خود لذت ببرید.

مراقبت های بارداری به چه صورت است؟

مراقبت های بارداری به چه صورت است؟

یکی از مهمترین آیتم هایی که در بارداری اهمیت دارد، داشتن یک رابطه جنسی در دوران بارداری با رعایت اصول لازم، و همچنین عوامل دیگری اعم از داشتن رژیم غذایی سالم، دور شدن از استرس و نگرانی ها، داشتن اعصابی آرام و زندگی در آرامش است. در این صورت به راحتی می توانید مراقبت های حین بارداری را پشت سر بگذارید و نگران چیزی نباشید. همانطور که ذکر شد، عوامل نام برده شده از مهمترین مراقبت ها برای داشتن یک زایمان عالی و یک فرزند صحیح و سالم است. می تواند نقش این چند مورد را در بارداری بسیار پر رنگ دانست. البته تغذیه نیز بسیار حائز اهمیت است که می توانید با مراجعه به دکتر متخصص خود برنامه غذایی مناسبی داشته باشید. از جمله مهمترین مراقبت های بارداری، می توان توجه به معاینات دوره ای مخصوص را نیز نام برد که می تواند شامل آزمایشاتی نیز باشد که برای سلامت مادر و جنین ضروری است.

بنابراین مراقبت های بارداری در هر سه ماه بارداری می تواند متفاوت باشد که در سه ماه اول معمولا حساس تر است. از جمله سایر مراقبت های حساس در سه ماه اول، علاوه بر موارد ذکر شده در محدودیت رابطه جنسی در دوران بارداری، تغذیه مناسب، دور شدن از ادویه جات تند و زیاد، دوری از مصرف الکل، دخانیات، دور شدن از محیط های پر استرس، استراحت کردن و ورزش نکردن، زیاد راه نرفتن و رعایت نکات این چنینی است. پس بهتر است بدانید که مراقبت های بارداری در سه ماه اول شامل موارد این چنینی خواهد بود و بعد از آن بارداری شیرین تر می شود که برعکس این دوران ورزش های مخصوص، راه رفتن و فعالیت توصیه می شود. البته موارد تغذیه ای در کل بارداری باید رعایت شوند. برای اطلاعات کامل از مراقبت های بارداری و حتی تعیین جنسیت قبل از بارداری می توانید نزد پزشک متخصص مراجعه کنید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه رابطه جنسی در دوران بارداری شامل اصول و قواعد خاص خودش است، نیازی به نگرانی در این رابطه نیست و با مراجعه نزد پزشک متخصص زنان، می توانید مراقبت های بارداری را مورد توجه قرار دهید.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها