انواع پرده بکارت

رابطه جنسی دردناک

یکی از مهم‌ ترین اندام های بدن که در بدن هر بانویی وجود دارد، هایمن می باشد. شاید تا به حال این نام به گوشتان نخورده باشد، پس در واقع بهتر است بدانید که منظور از هایمن همان پرده بکارتی است که امروزه اکثر مردم از صحبت کردن راجع به ان هراس دارند و یا آن‌ را پشت گوش می اندازند. در صورتی که هر زنی باید با انواع پرده بکارت یا انواع هایمن ها اشنا شود. در این مقاله برای اشنایی با یکی از اندام های شخصی زنانه با ما همراه باشید.

هایمن یا پرده بکارت چیست؟

صحبت کردن راجع به انواع پرده بکارت به دلیل شرایط مذهبی که در ان زندگی‌ می کنیم، در بین برخی از خانواده ها محدود شده است. در صورتی که این امر‌کاملا طبیعی است و هر بانویی باید همانطور که راجع به سایر اندام های بدنش اطلاعات لازم را در انواع کتاب ها و مقاله ها به دست می اورد و یا در حوزه های اموزشی راجع به ان ها اموزش می بیند، راجع به هایمن نیز بداند و یا به ان ها اموزش داده شود. در این رابطه سوال های زیادی وجود دارد که شاید عده زیادی از شما به دلیل شرایطی که در ان زندگی می کنید اطلاعی نداشته باشید. ولی دیگر‌وقت ان رسیده که این تفکر قدیمی کنار برود و راجع به هایمن اطلاعات دقیقی به دست اورید.

پرده بکارت در واقع در انواع گوناگونی وجود دارد که به صورت یک بافت غشایی می باشد. این بافت غشایی در وروردی واژن و در قسمت خارجی دستگاه تناسلی بدن قرار گرفته است که همانطور که می دانید شکل ثابتی ندارد که در ادامه با ان ها اشنا خواهیم شد. جالب است بدانید که در برخی جانوران مانند اسب وجود پرده بکارت مانع از بیرون ریختن منی از واژن می شود که این در هنگام جفت گیری برای بقای نسل بسیار تاثیرگذار می باشد. به این صورت به طور طبیعی در افراد مختلف حدود یک تا دو سانت از ورودی واژن هایمن قرار دارد که پاره شدن آن ها با توجه به مشخصات هر هایمن اعم از ساختار، ضخامت و‌نوع پرده متفاوت است. با مراجعه به دکتر زنان اصفهان می توانید اطلاعات کاملی راجع به این موضوع و انواع پرده بکارت به دست اورید.

 

 

انواع هایمن به چه صورت است؟

انواع هایمن در واقع شامل موارد ذکر شده در زیر است:

·        پرده بکارت حلقوی

این نوع از انواع هایمن همانطور که از نام ان مشخص است، به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند و قابل اتشاع است و ممکن است که با امیزش جنسی پاره نشود.

·        پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی

این نوع از انواع پرده بکارت همانطور که مشخص است، قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی دارد و در واقع هنگام رابطه جنسی پاره نشده و یا به مقدار بسیار کمی تنها اسیب می بیند. این نوع پرده معمولا هیچ نوع خون ریزی ندارد.

·        پرده بکارت دو سوراخی یا دو تیغه ای

انواع پرده بکارتی که به صورت یک تیغه ممتد در طو ورودی واژن می باشد، این نوع هایمن است که ممکن است که در موقع پارگی ممکن است، کمی خون ریزی به همراه داشته باشد.

·        پرده بکارت غربالی

این نوع از انواع پرده بکارت به صورت مشبکی و سوراخ سوراخ است که در عرض مهبل کشیده شده است و قطعا با خون ریزی همراه است. این نوع پرده به صورت دندانه دار است که حفره وسط ان گرد است و دارای لبه های مضرس می باشد. همچنین بهتر است بدانید این نوع پرده با پرده حلقوی تفاوت چندانی ندارد.

·        پرده بکارت مسدود

این نوع از انواع پرده بکارت دارای هیچ حفره ای نمی باشد و کاملا همانطور که از نام ان مشخص است مسدود است. قطعا این پرده ممکن است با درد و خون ریزی همراه باشد. البته بهتر است بدانید که دخترانی هستند که به صورت مادرزادی پرده بکارت ندارند و یا هایمن آن ها فاقد سوراخ است در صورتی که برخی دیگر ممکن است دارای انواه هایمن خیلی ضحیمی باشند که برای پاره شدن ان به کمک پزشک نیاز داشته باشند.

 

ایا ممکن است که یک فرد باکره باردار شود؟

یکی از پرتکرارترین‌ سوال هایی که در این رابطه وجود دارد و دائما پرسیده می شود، این است که ایا با وجود انواع پرده بکارت امکان بارداری در فرد وجود دارد یا خیر. بهتر است بدانید بله. به دلیل انکه اسپرم ها قابلت تحرک و حرکت کردن دارند، حتی با وجود پرده بکارت نیز می توان باردار شد. پس این تصور غلط را که  در دختر باکره امکان حامله شدن وجود ندارد را کنار بگذارید و بدانید که چنین چیزی ممکن است. چرا که پرده بکارت یا همان هایمن مانند یک لایه نیست که بتواند ورودی واژن را ببندد و در نتیجه وجود پرده بکارت سالم نیز می تواند شرایط بارداری را ایجاد کند. در این باره می توانید با دکتر مظاهری نیز صحبت کرده و علاوه بر اشنایی با انواع هایمن راجع به این موضوع نیز اطلاعات لازم را به دست اورید.

ایا اسیب دیدگی هایمن با درد و خون ریزی زیادی همراه است؟

یکی از صحبت هایی که بیشتر مردم راجع به انواع پرده بکارت می کنند، این است که فرد دارای هر نوع هایمنی که باشد، با درد و خونریزی همراه است. می خواهیم بدانیم ایا این سوال درست است؟ بهتر است بدانید که اگر پیشنوازی قبل از رابطه به صورت صحیح انجام شود، محیط واژن لغزنده شده و در نتیجه میزان درد و‌خون‌ ریزی کاهش پیدا می کند. البته بهتر است بدانید که میزان خون ریزی و درد وابسته به انواع پرده بکارت متفاوت است و در بین همه یکسان نیست. همچنین می توانید برای درمان خشکی واژن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

برای درمان مشکلات واژن به چه کسی مراجعه کنم؟

بهتر است بدانید پزشکان متخصصی از جمله دکتر زنان و زایمان وجود دارند که می توانید برای عمل جراحی ترمیم واژن به ان ها مراجعه کنید و یک عمل موفقیت امیز را پشت سر بگذارید. بهتر است بدانید که فرقی ندارد مشکل شما چه چیزی باشد و در دسته کدام یک از انواع پرده بکارت قرار داشته باشید، در هر صورت این پزشکان متخصص درمانگر شما هستند.

سخن پایانی

برای اشنایی با انواع پرده بکارت می توانید به بهترین پزشکان زنان و زایمان مراجعه کنید و در صورت وجود مشکل برای درمان ان ها اقدام کنید.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها