آیا نشانه های بارداری جنین پسر و دختر فرق میکند؟

آیا نشانه های بارداری جنین پسر و دختر فرق میکند؟

زمانی که شما از باردار بودن خود مطلع شوید قطعا اولین چیزی که آرزو خواهید کرد، داشتن فرزندی سالم و صالح است. شاید از همان ابتدا به جنسیت جنین خود هم فکر کنید اما در نهایت تمام مادران و پدران با آغوش گرم پذیرای عضو جدید خانواده خود هستند و برایشان جنسیت تفاوتی نخواهد داشت.اما به طور کلی بحث تعیین جنسیت علاوه بر روش‌هایی مانند سونوگرافی، آزمایشات و دکتر زنان، از طریق علائمی نیز قابل شناسایی است که البته به طور صد در صدی نتیجه‌ای را نشان نمی‌دهد.شاید شما هم از مادران قدیمی روش‌های زیادی را برای تعیین جنسیت شنیده باشید و یا حتی بهش عمل کرده باشید اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و وجود تجهیزاتی  با تکنولوژی‌های مدرن این کار با دقت بالاتر و مطمئن‌تر انجام می‌گیرد. در این صفحه از وب سایت مظاهری قصد داریم در خصوص این علائم بیشتر صحبت کنیم و بررسی نماییم که آیا نشانه های بارداری جنین پسر و دختر با یکدیگر تفاوت دارند یا خیر پس تا انتها ما را همراهی بفرمایید.

بارداری و علائم تعیین جنسیت

بارداری و علائم تعیین جنسیت

تشخیص جنسیت از روی ظاهر و علائم مادر باردار امروزه کمتر رواج دارد چرا که با وجود سونوگرافی‌های با دقت بالا این عمل به سادگی قابل انجام است. از سوی دیگر چهار ماه کنجکاوی مادران باعث میشود تا به دنبال روش‌هایی باشند که بتوانند زودتر از موعد مقرر جنسیت جنین خود را بفهمند.

اگر بخواهیم در این خصوص اطلاعات کامل‌تری به مادران بدهیم تا بتوانند تا حدودی جنسیت خود را حدس بزنند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ضربان قلب

به طور کلی عموم  بر این باورند که شدت ضربان قلب اگر بالای ۱۴۰ در دقیقه باشد جنسیت جنین دختر است و اگر کمتر باشد پسر می‌باشد.

اگرچه این نظریه علمی به نظر می‌رسد اما بررسی جنسیت جنین و میزان ضربان قلب مادر ثابت کرده است که هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد. در حقیقت ضربان به سلامت عمومی، سن و میزان فعالیت مادر بستگی دارد اما به طور کلی ضربان قلب جنین دختر در مقایسه با پسر بالاتر است.

به طور کلی مادران بسیار به دنبال نشانه های بارداری جنین پسر و دختر هستند و از هر منبعی، اطلاعاتی را کسب می‌کنند که باید بگوییم این کار بسیار اشتباه است و ممکن است عوارضی را برای مادران در پی داشته باشد.

حالت شکم

در خصوص این ویژگی ظاهری نیز عموم بر این باورند که اگر شکم مانند توپ باشد جنین پسر و اگر پهن و در پهلوها باشد، جنین دختر است.

نوزادان پسر از دختران سنگین‌تر هستند اما این موضوع به اندازه شکم تاثیر می‌گذارد و ارتباطی به شکل آن ندارد. در واقع ظاهر شکم یک مادر باردار به اندازه جنین و نحوه قرارگیری در رحم بستگی دارد و ربطی به جنسیت آن نخواهد داشت.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که زنان بارداری که جنین پسر دارند، نسبت به مادرانی که دارای جنین دختر هستند، بیشتر دچار افزایش سایز سینه خواهند شد در صورت وجود هر مشکل و علائمی سعی کنید به دکتر زنان مراجعه کرده تا بتوانید از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید.

تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی

عموم مردم  بر این باورند که زنانی که تهوع بیشتری دارند دارای جنین دختر هستند. شاید این حدس تا حدی درست باشد چرا که با توجه به تحقیقاتی که بر روی زنان باردار انجام گرفت، مشخص شد که افرادی که فرزند دختر دارند بیشتر دچار تهوع صبحگاهی در سه ماه نخست بارداری خود می‌شوند.

اما دلیل این مسئله هنوز مشخص نیست اما برخی از متخصصان معتقدند که این تهوع به علت ترشح هورمون گنادوتروپین‌های جفت انسانی است.

همچنین بخوانید:علائم ظاهری بارداری چیست؟

ویار بارداری جنین دختر با پسر تفاوت دارد ؟

بسیاری از مادران باردار پس از گذشت یک یا دو ماه یا در همان ابتدای بارداری دچار ویار می‌شوند که برای برخی از مادران بسیار اذیت کننده است. مشاوره قبل از بارداری می‌تواند تا حد بسیاری به مادران کمک کند تا دوره بارداری راحت‌تری داشته باشند.

به طور کلی در خصوص ویار نظریات مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند اگر مادر ویار نداشته باشد جنین پسر خواهد داشت و جنین دختر ویار بیشتری را ایجاد میکند.

با توجه به تحقیقاتی که بر روی یک میلیون مادر باردار سوئدی انجام گرفت نشان داد که حدود ۵۵ درصد آن‌هایی که ویار شدیدی داشتند، دارای فرزند دختر شدند.

دانشمندان هم ادعا می‌کنند که زنانی که ویار شدید بارداری را تجربه می‌کنند احتمال زیاد فرزند دختر دارند. اما به طور کلی نمی‌توان در خصوص این موارد نظریه‌ای را به شکل صد درصد بیان کرد. این‌ها از نشانه‌های بارداری جنین پسر و دختر هستند که می‌توانید تا حدودی از آن‌ها کمک بگیرید تا کمی به نتیجه نزدیک‌تر شوید.

سخن آخر

با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله از وب سایت گروه مظاهری به این نتیجه می‌رسیم که در خصوص تعیین جنسیت به جز روش‌های علمی و آزمایشگاهی نمی‌توان با استفاده از راه‌های دیگر، نتیجه دقیقی را اعلام کرد.

شاید برخی از علائم بتواند تا حدودی جنسیت را مشخص کند و ذهنیت مادر را به سمتی بکشاند اما نشان دهنده کامل و مطمئن جنسیت جنین نیست.

اگر باردار هستید و مشتاقید تا زودتر جنسیت جنین خود را بدانید بهتر است هر روشی را امتحان نکرده و به حرف هر کسی گوش نکنید و تنها از دکتر زنان کمک‌ بگیرید.

کافی است با کمی صبر و حوصله خود را برای اولین سونوگرافی آماده کرده تا از نتیجه‌ای دقیق و مطمئن‌تر آگاه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما میتوانید با شماره‌‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا هرگونه سوال و ابهامی دارید را برطرف کنید. تلاش تمامی همکاران ما بالا بردن آگاهی شما است.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها