مراقبت های بعد از واژینوپلاستی را بدانید

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با کلمه واژینوپلاستی آشنا نیستید و نمی دانید این روش درمانی چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم در مورد واژینوپلاستی و همچنین مراقبت های بعد از واژینوپلاستی توضیحاتی را در این مقاله ارائه کنیم تا بهتر مفهوم این روش درمانی را درک کنید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

واژینوپلاستی چیست؟
واژینوپلاستی چیست؟

 

 

 

واژینوپلاستی یک نوع عمل جراحی ترمیم واژن است که در دسته جراحی زیبایی قرار می گیرد. در این روش مسائل مختلف پزشکی از جمله آسیب واژن به دلیل زایمان و عوارض بیماری کف لگن را درمان می کند. واژینوپلاستی می تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما به طور کلی، این روشی برای ساختن یا ترمیم واژن است. در این روش درمانی بعد از جراحی مراقبت های بعد از واژینوپلاستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که در صورت کم توجهی نسبت به مراقبت هایی که باید بعد از جراحی صورت گیرد باعث بروز مشکلاتی از قبیل عفونت قارچی در بدن می شود.

واژینو پلاستی برای چه خانمهایی توصیه می شود؟

 

واژینو پلاستی برای چه خانمهایی توصیه می شود؟
واژینو پلاستی برای چه خانمهایی توصیه می شود؟

 

بعد از زایمان، خانم ها ممکن است از شلی واژن شکایت داشته باشند که در نتیجه کشش بافت ها و جدا شدن ماهیچه ها به وجود می آید، گاهی اوقات تا حدی که بعد از زایمان  واژن شل و حالت افتاده به خود می گیرد. این کمبود می تواند موجب اختلال در عملکرد جنسی شود.بدین منظور یکی از روشهای درمانی که می توان با استفاده از آن مشکل شل بودن و افتادگی واژن را درمان کرد واژینوپلاستی است. واژینوپلاستی به دلایل زیادی انجام می شود و تکنیک آن بسته به دلیل انجام این عمل متفاوت است. این روش برای زنانی که به صورت طبیعی  زایمان داشته‌اند، زنانی که تحت درمان‌های سرطان قرار گرفته‌اند و  زنانی که دارای ناهنجاری‌های مادرزادی هستند انجام می‌شود. به علاوه عمل جراحی واژینوپلاستی برای درمان خشکی واژن نیز موثر است. خطرات مرتبط با جراحی و روند بهبودی به نوع واژینوپلاستی انجام شده بستگی دارد. بعد از جراحی مراقبت های بعد از واژینوپلاستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علائم و نشانه هایی که در صورت عدم مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بروز می کنند؛

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی باید شامل معاینه های  بعدی برای پیگیری بهبودی شما بعد از جراحی باشد. در صورت بروز این علائم  فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد؛

  • پانسمان های آغشته به خون، که می تواند نشانه خونریزی بیش از حد باشد
  • عفونت هایی که می توانند باعث تب یا ترشح زرد رنگ از محل برش شوند
  • دردی شدیدی که با خوردن مسکن برطرف نمی شود
  • علائم لخته شدن خون، مانند تورم غیر طبیعی در کشاله ران یا ساق پا
  • استفراغ و عدم توانایی در پایین نگه داشتن مایعات

همه این مواردی که ذکر شده در صورت عدم توجه به مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بروز می کند. حتما به این نکته دقت داشته باشید که در صورت بروز هر کدام از علائم به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی شامل چه مواردی است؟

با توجه به اینکه عمل جراحی وازینوپلاستی را به چه نحو انجام داده اید مستلزم رعایت کردن مراقبت های بعد از واژینوپلاستی هستید تا سلامتتان به خطر نیافتد و دچار عوارض بعد از عمل نشوید. به همین منظور روش واژینوپلاستی در دو دسته با لیزر و عمل جراحی تقسیم می شود.

مراقبتهای بعد از واژینوپلاستی با لیزر

اگر ترمیم و زیبایی سازی واژن را با روش واژینوپلاستی با استفاده از لیزر انجام داده اید نگران نباشید چرا که مراقبت های بعد از واژینوپلاستی در این مرحله راحت تر است. به همین منظور شما برای اینکه دچار خونریزی نشوید بهتر است ورزشها و فعالیتهای سنگین را چند روزی کنار بگذارید و بعد از چند روز مجددا فعالیتهای خود را از سر بگیرید. مراقبت های بعد از واژینوپلاستی نقش موثری در سلامت دستگاه تناسلی زنان دارد.

 

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بعد از جراحی

 

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بعد از جراحی
مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بعد از جراحی

 

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی شامل موارد زیر است؛

  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های که توسط پزشک برای کم کردن درد شما تجویز شده است را به موقع مصرف کنید.
  • برای جلوگیری از هر گونه عفونت، واژن را پس از هر بار شستشو با سشوار خشک کنید و سعی کنید از صابون برای شستن واژن استفاده نکنید.
  • بعد از عمل جراحی تا سه روز دوش نگیرید.
  • به مدت 2 ماه هر گونه ورزش و فعالیت سنگین را کنار بگذارید.
  • از مواد غذایی که موجب یبوست می شود پرهیز کنید.
  • همیشه محل جراحی را تمیز و گرم نگه دارید.
  • از مصرف دخانیات تا بهبودی کامل خودداری کنید.

نکته قابل توجه:

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی چه در روش با لیزر و عمل جراحی،  باید با دقت بیشتری انجام گیرد. چرا که در صورت هر گونه کوتاهی با مشکلات جدی تری روبه رو خواهید شد.

اگر بر اثر زایمان طبیعی دچار شل شدگی و افتادگی واژن شده اید و اعتماد به نفس خود را از دست داده اید  شما هم می‌توانید برای درمان این نوع مشکلات زنانه از تخصص  دکتر مظاهری و دکتر زنان اصفهان در جهت رفع مشکلات خود بهره مند شوید.

مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
برچسب ها