رابطه جنسی دردناک و راه های درمان آن

رابطه جنسی دردناک

یکی از مسائلی که می تواند رابطه بین یک زوج را با سردی مواجه کند، رابطه جنسی دردناک است. رابطه های جنسی که با درد همراه است باعث بروز مشکلات عاطفی نیز شده و افرادی که نمی خواهند پایان زندگی مشترک آنها به تلخی و طلاق برسد بهتر است به فکر یک درمان و راه چاره برای درمان رابطه جنسی دردناک و از بین بردن علل آن باشند.

علل رابطه جنسی دردناک

"علل

رابطه جنسی دردناک علت های متفاوتی دارد که شرح آنها در زیر آمده است:

• عفونت واژن

یکی از مسائلی که باعث سکس دردناک می شود، عفونت در ناحیه واژن است. این مورد از جمله عوارضی است که باید توسط دکتر زنان اصفهان تشخیص داده شده و برای درمان آن اقدام گردد.

• بیماری اندومتریوز

از دیگر علل رابطه جنسی دردناک، بیماری اندومتریوز است. این بیماری ناشی از رشد بافت های داخل رحمی در خارج از رحم می باشد. این نقطه های التهابی می توانند در هر ناحیه ای مانند لگن، روی روده ها، فضای پشت رحم و دهانه رحم رشد کرده و باعث بروز درد در موقع رابطه جنسی شوند.

• زگیل تناسلی

از دیگر دلایل رابطه دردناک، بروز زگیل تناسلی است. این زگیل ها به صورت جوش و یا تاول هایی که ممکن است آبکی نیز باشند و یا حتی به صورت جوش های چرکی در مناطقی مانند اطراف واژن، ناحیه تناسلی و مقعد بروز پیدا می کنند. برای درمان مشکلات جنسی از این دست، باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

• پرتو درمانی

از دیگر مواردی که باعث بروز رابطه جنسی دردناک می شود، پرتودرمانی است. معمولا کسانی که  برای درمان بیماری های ناحیه لگن روی به پرتودرمانی می آورند، با این عارضه مواجه خواهند شد. در اثر پرتودرمانی، ناحیه واژن سفت شده و انطعاف پذیری خود را از دست می دهد. معمولانی کسانی که با دکتر مظاهری در این رابطه مشورت می کنند، از عوارض پرتودرمانی به خوبی مطلع خواهند شد.

• وولودینیا

وولودینیا از دیگر دلایلی است که باعث بروز رابطه جنسی دردناک می شود. در این بیماری مدخل واژن و ناحیه پرینه تحریک شده و حساسیت آن افزایش پیدا می کند و این می تواند باعث دردناک شدن رابطه جنسی شود.

• ناراضی بودن از ناحیه تناسلی

برخی خانم هایی که در مورد ناحیه تناسلی خود احساس خوبی نداشته و ناراضی هستند نیز ممکن است سکس دردناک را تجربه کنند.

• انجام جراحی در ناحیه تناسلی

برخی خانم هایی در ناحیه پرینه جراحی انجام داده اند و یا کسانی که بخیه اپی زیوتومی زایمان در آنها مشاهده می شو‌د از جمله کسانی هستند که دردناک بودن سکس را تجربه خواهند کرد.

• زخم در دهانه رحم

از دیگر عواملی که باعث می شود افراد رابطه جنسی دردناک داشته باشند، زخم دهانه رحم است.

از دیگر دلایل دردناک بودن رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

• عوارض ناشی از مصرف برخی داروها
  • احساس خستگی و یا بروز بیماری افسردگی
  • استرس های ناشی از بارداری ناخواسته
  • نداشتن آمادگی برای انجام رابطه جنسی

"<yoastmark

بهترین زمان درمان دردناک بودن سکس

"بهترین

خانم هایی که به رابطه دردناک مبتلا هستند باید هر چه سریع تر به دکتر زنان و  زایمان مراجعه کنند. گاهی اوقات، این بیماری ها هستند که باعث دردناک شدن رابطه جنسی می شوند و بهتر است برای درمان آن با یک پزشک متخصص در این حوزه مشورت کرده و از او راه حل خواست. معمولا متخصصانی که مهارت و تجربه کافی دارند ابتدا به سراغ دریافت یک شرح حال مختصر از بیمار خود رفته و سپس با انجام ارزیابی و بررسی علل به وجود آورنده این درد، به بیمار کمک می کنند تا از شر دردهایی که شاید سال ها به آن گرفتار بوده است، رهایی پیدا کند.

بانوانی که رابطه جنسی دردناک را تجربه می کنند، بدون شک از زندگی خود و کیفیت رابطه ای که با همسر خود دارند راضی نبوده و این مورد می تواند سرانجام ناخوشایندی را برای زندگی مشترک آنها رقم بزند. بانوانی که در شهر اصفهان زندگی کرده و در حین رابطه جنسی، درد زیادی را تحمل می کنند می توانند به دکتر مظاهری که یکی از حاذق ترین دکتر زنان اصفهان بوده مراجعه کنند. این متخصص با درمان عللی که باعث بروز این مشکل شده، کیفیت زندگی جنسی و عاطفی زنان را بهبود خواهد بخشید.