بیماری فیستول زنان چیست و چه علامتی دارد؟

بیماری فیستول زنان چیست؟ این بیماری چه نشانه‌ها و علامت‌هایی دارد و چگونه می‌توان این موضوع را درمان کرد؟ در این بخش‌یه بررسی همین مسأله می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این موضوع را هرچه بهتر و دقیق‌تر بررسی کنیم که اگر خودتان و یا یکی از نزدیکانتان دچار این بیماری شده‌اید، بتوانید به شکل راحت‌تر و بهتری این موضوع را رفع و رجوع نمایید. با مشاهده این علایم این بیماری نیاز به درمان مشکلات جنسی می باشد.

بیماری فیستول زنان

بیماری فیستول زنان یکی از انواع بیماری‌هایی است که می‌تواند دلایل مشخص و مربوط به خود را داشته باشند. این بیماری در حقیقت مربوط به زمانی می‌شود که عارضه‌هایی در قسمت مقعد اتفاق می‌افتند. با این وجود فیستول در زنان می‌تواند در زمان‌های دیگری نیز بروز پیدا کند.

بیماری فیستول زنان معمولاً در قسمت واژن ایجاد می‌شود و تفاوت‌های فاحشی با نوع مقعدی آن دارد. در این بیماری دیواره واژن به رحم وصل می‌شود و تونلی که ایجاد شده است می‌تواند در مجاری ادراری باز شود.

چندین مدل مختلف از بیماری فیستول زنان وجود دارد که شامل فیستول انتروواژینال، رکتوواژینال، وسیکو واژینال و کولوواژینال می‌شود.

انواع بیماری فیستول زنان

همان طور که گفته شد ۴ نوع بیماری فیستول زنان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نام‌های مختص به خود را دارند. در این قسمت توضیحات کوتاهی در خصوص هر کدام از آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

فیستول انتروواژینال

این بیماری مربوط به زمانی می‌شود که بین واژن و روده کوچک یک تونل و یا همان مجرا ایجاد شده است.

فیستول رکتوواژینال

مورد دوم مربوط به ایجاد شدن یک سوراخ یا همان مجرا بین رکتوم و واژن است.

فیستول وسیکو واژینال

مورد سوم در زمانی بروز پیدا می‌کند که بین رحم و دیواره واژن یک مجرا ایجاد شده است و آن‌ها به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند.

فیستول کولو واژینال

اما مورد چهارم در زمانی بروز پیدا می‌کند که بین واژن و همچنین بخشی از روده بزرگ شاهد بروز یک مجرا هستیم.

علائم و نشانه‌های بیماری فیستول زنان

اما چه علائم و نشانه‌هایی در خصوص بیماری فیستول زنان وجود دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که دچار این بیماری شده‌اید یا خیر. معمولاً با توجه به این که به کدام نوع فیستول دچار شده‌اید، می‌توانید نشانه‌ها و علائم مختلفی نیز داشته باشید. مهم‌ترین علامت‌هایی که در فیستول زنان وجود دارد شامل موارد زیر می‌شود:

خارج شدن مایعات بدبو از بدن

اولین مورد در خصوص ترشحاتی است که می‌توانید داشته باشید. این ترشحات در حقیقت در حالت عادی نیز وجود دارند اما در زمان بیماری هم بیشتر شده و هم همراه با بوی بسیار بدی می‌باشند.

همچنین بخوانید:تیرگی واژن

بی اختیار دفع ادرار و مدفوع

مورد بعدی در خصوص بی‌اختیاری دفع ادرار و مدفوع است. این موضوع نیز در زمانی بروز پیدا می‌کند که فیسول‌های شکل گرفته، روده‌ها و مثانه را درگیر می‌کنند. گاهی اوقات نیز ادرار و مدفوع داخل واژن دیده می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بوی ناخوشایند واژن

مورد بعدی در خصوص بوی ناخوشایند واژن است. این بو می‌تواند مربوط به زمانی شود که در واژن گاز وجود دارد و از همین طریق نیز بوی ناخوشایندی از آن استشمام می‌شود.

تب

بروز علائمی همچون تب و یا تب و لرز از جمله علائم خفیفی است که می‌تواند در این بیماری به چشم بخورد. این موارد می‌توانند به ندرت بروز پیدا کنند. با این وجود می‌توانیم بگوییم که وجود دارند و افراد را نیز بسیار زیاد درگیر خود می‌کنند.

جمع‌بندی

بیماری فیستول زنان از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند عوارض بسیار بیشتری را با خودش در پی داشته باشد. این بیماری در حقیقت مربوط به زمانی می‌شود که زائده‌هایی در بدن شما رشد کرده باشند. برای آن که این موضوع را بتوانید به طور کامل درک کنید و در حوزه درمان مشکلات جنسی خود که فیستول نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌رود، موفق باشید؛ لازم است تا به پزشک متخصص و یا یک دکتر زنان ماهر مراجعه کرده و از او بخواهید تا روند درمانی شما را با موفقیت برایتان طی کند.